Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Air France och KLM inleder nordiskt samarbete med Lennox PR

Publicerad: 27 oktober 2022, 10:30

Fardosa Abdalla, konsult Lennox PR, Carina Bergqvist, Brand Manager Air France-KLM, Nils Djurklou, konsult Lennox PR, Maria Hagelberg, marknadschef Air France-KLM)

Foto: Lennox PR

En av världens största flygbolagsgrupper, Air France–KLM, väljer Lennox PR som nordisk huvudbyrå för det strategiska kommunikationsarbetet.

Ämnen i artikeln:

Lennox PRKLMNyheter

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Lennox PR kommer att leda samarbetet med nätverksbyråerna Cato Communication i Danmark och Sannum Bergestuen i Norge.

– Vi valde Lennox PR på grund av deras gedigna erfarenhet inom hållbarhetskommunikation, höga strategiska kompetens och genuina förståelse för hantverket. Det känns både tryggt och spännande att inleda den här nordiska resan tillsammans, säger Maria Hagelberg, marknadschef Air France och KLM North Europe.

– Air France och KLM har höga ambitioner och en vilja att verkligen ta ställning i viktiga frågor som formar framtidens flygbransch. Vi är naturligtvis både stolta och glada att ha fått förtroendet, särskilt med tanke på att det täcker flera marknader, säger Nils Djurklou, konsult på Lennox PR.

Samarbetet inleds nu i oktober 2022.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev