Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 10 november 2016, 09:17
Northern Link PR är glada över sin nya kund.
Foto: Pressbild.
Bostadstjänsten Airbnb har på kort tid vuxit rejält. Nu ska de stärka sin position i Norden med hjälp av pr-byrån Northern Link PR.
Syftet är att ytterligare stärka Airbnb:s lokala närvaro och öka kännedomen kring bolagets tjänster.
– Northern Link PR imponerade på oss med sin förmåga att förstå vårt varumärke och hur vi arbetar. Dessutom gillade vi det sätt som de utmanade oss med en kreativ approach till kommunikation på den lokala marknaden, säger Hannah Cadwallader, kommunikationsansvarig för EMEA på Airbnb, i ett pressmeddelande.
Northern Link PR har sedan tidigare ett gäng tech-varumärken i sin portfölj, bland andra Verizon, Panasonic, Innocent Drinks, Pinterest och AOL. Häromdagen inleddes även ett samarbete med AOL.
Airbnb och Northern Link PR började att arbeta tillsammans den första november. Projektteamet i Sverige består av vd:n Jan Fredriksson och av konsulterna Andrea Lewis Åkerman och Joel Karlsson.