Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 13 Maj 2015, 08:32
Volvos nya modell XC90.
Den WPP-ägda digitalbyrån AKQA ska öppna kontor i Göteborg. Detta sedan de vunnit uppdraget som global digital byrå för Volvo Cars, enligt Dagens Media.
AKQA är en av världens hetaste digitala byråer med kontor i bland annat Amsterdam, London och New York. Nu är de på väg till Sverige.
På byråns sajt meddelar de att de öppnar kontor i Göteborg senare i år, och att de nu söker folk. Bland annat vill AKQA anställa en creative director, en group technical director och en senior projektledare.
En central orsak till att AKQA väljer att öppna i Göteborg är att de vunnit uppdraget som global digital byrå för Volvo Cars. Det bekräftar den svenska marknadschefen Per Carleö till Dagens Media. Bilmärket avslutar därmed samarbetet med RG/A som de haft sedan 2013.
Fredrik Thambert