Byråval
Aller media väljer Strossle
Publicerad: 8 november 2017, 07:42
Mediehuset Aller media inleder ett samarbete med Strossle för att öka trafiken och intäkterna på sina sajter, med hjälp av innehållsrekommendationer.
Strossle har en teknikplattform som hjälper publicister att rekommendera rätt innehåll och annonser till rätt användare. Nu inleder alltså bolaget ett samarbete med Aller Media.
– Vi är mycket glada att Aller media har valt oss som samarbetspartner. De har en fantastisk innehållsportfölj som vi nu vill maximera värdet på. Planen är att vi ska öka både antalet sidvisningar och intäkterna från Content Marketing, säger Anna Holmquist, Sverigechef på Strossle.
– Det är kul att vara igång med vårt samarbete. Vi jobbar ständigt för att öka engagemanget på våra sajter och där erbjuder Strossle en intressant lösning som både besökare och publicist vinner på, säger Joakim Holfve, produktchef på Aller media.
I dag samarbetar Strossle med flera av de svenska publicisterna och gör mer än tre miljarder innehållsrekommendationer i tio länder varje månad. Bolagets intäkter kommer huvudsakligen från rekommendationer av sponsrat innehåll. Verksamheten grundades 2013 och har idag 70 anställda i 10 länder.