Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

AMF Pension i slutfasen av pitch – har samarbetat med F&B i 17 år

Publicerad: 22 December 2020, 13:20

Forsman & Bodenfors och AMF Pensions samarbete inleddes 2003. Efter årsskiftet kan det bli en förändring. Pensionsbolaget har byggt upp sin inhouseavdelning de senaste åren och gick ut i pitch under hösten.


Ämnen i artikeln:

AMF Pension

AMF Pension tillhör Forsman & Bodenfors längre kundrelationer vid sidan av Volvo, Västtrafik, Apoteket och Göteborgs-Posten. 2008 vann byrån en 100-wattare för kampanjen ”Se dig själv som 70-åring”.

Nu kan dock ett 17 årigt samarbete vara på väg att ta slut eftersom AMF Pensions marknadschef Jelena Mirkovic har valt att gå ut i pitch.  

– Våra behov har förändrats över tid, och vi behöver säkerställa att vi har rätt samarbetspartner och rätt upplägg för samarbetet.

Likt många andra annonsörer har AMF Pension under de senaste åren förändrat sättet att arbeta på. Varumärket producerar mer och mer inhouse och samarbetar i dag med fler specialistbyråer, bland inom hållbarhetskommunikation och innehållsmarknadsföring.

– I det ljuset har det känns naturligt att se över hur och med vilken kreativ kommunikationsbyrå vi ska samarbeta framöver. Vår förhoppning är att kunna berätta om utfallet av processen under början av 2021.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AMF Pension

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.