Byråval
Annonsörer söker ”färre men värre” byrårelationer: ”Finns en inneboende problematik med många leverantörer”
Publicerad: 11 april 2022, 13:16
Foto: Work productivity and efficiency
Pandemin har fått flera kunder att rensa upp i leverantörslistorna. Resumé har hört med fyra annonsörer som inlett nya byråsamarbeten om vad som fanns på kravlistan nu som inte var med senast. ”Kunderna letar efter trygghet på ett helt annat sätt än tidigare”, säger byråvalskonsulten Gunilla Bergh.
I pandemins osäkra tillvaro var det många annonsörer som såg över sina leverantörssamarbeten. När det dagliga arbetet sattes på paus fick de mer långsiktiga perspektiven efterlängtat utrymme. Vad behöver vi
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.