Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 16 november 2015, 10:46
Från vänster: Helena Svärd, projektledare, Lina Brandt, art director, Camilla Blomgren, art director och Johan Brink, copywriter på Aoki.
Foto: Press
Efter hård pitchkonkurrens står det nu klart att Aoki tar hem reklambyråuppdraget för second hand-kedjan Myrorna.
Design- och kommunikationsbyrån Aoki ska etablera Myrorna som ett alternativ till nyhandeln med kommunikation som ska lyfta fram sortimentet och locka till gåvogivande.
– Aoki:s strategiska resonemang, deras kreativitet och breda kunskap om detaljhandeln imponerade stort på oss. De hade verkligen ringat in våra primära behov utifrån var vi står idag, säger Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef på Myrorna, i ett pressmeddelande.
Aoki startade sin verksamhet i Göteborg 2009. Byrån har erfarenhet av uppdrag inom retail med kunder som Din Sko, Junkyard, MQ och Polarn O Pyret.