Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Aoki vinner Myrorna

Publicerad: 16 november 2015, 10:46

Från vänster: Helena Svärd, projektledare, Lina Brandt, art director, Camilla Blomgren, art director och Johan Brink, copywriter på Aoki.

Foto: Press

Efter hård pitchkonkurrens står det nu klart att Aoki tar hem reklambyråuppdraget för second hand-kedjan Myrorna.


Design- och kommunikationsbyrån Aoki ska etablera Myrorna som ett alternativ till nyhandeln med kommunikation som ska lyfta fram sortimentet och locka till gåvogivande.

– Aoki:s strategiska resonemang, deras kreativitet och breda kunskap om detaljhandeln imponerade stort på oss. De hade verkligen ringat in våra primära behov utifrån var vi står idag, säger Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef på Myrorna, i ett pressmeddelande.

Aoki startade sin verksamhet i Göteborg 2009. Byrån har erfarenhet av uppdrag inom retail med kunder som Din Sko, Junkyard, MQ och Polarn O Pyret.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.