Byråval
Apotea ska satsa på varumärket – letar reklambyrå: ”För många apoteksaktörer gör plojreklam”
Publicerad: 10 februari 2022, 13:49
Apoteas grundare Pär Svärdson: ”Jag kan tycka väldigt illa om reklam med missriktad ironi där hälften av mottagarna inte fattar vad budskapet”
Apoteas grundare och vd Pär Svärdson vill att bolaget ska prata om mer än pris och produkt. Tillväxtraketen letar just nu efter en reklambyrå som ska utveckla varumärket för en tid där hållbarhet kommer få större betydelse.
Sveriges största renodlade nätapotek har haft en imponerande tillväxt under pandemin. 2020 ökade omsättningen med 50 procent till över 4 miljarder och över en fyraårsperiod har försäljningen fyrdubblats.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.