Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Apotea väljer Bluebird

Publicerad: 27 november 2018, 10:24

Nätapoteket Apotea har valt digitalbyrån Bluebird som helhetsleverantör av digitala tjänster.


Ämnen i artikeln:

ApoteaByråval

Digitalbyrån Bluebird grundades i byråform årsskiftet 2017/2018 och erbjuder bland annat sökmotorsoptimering, avancerad analys och rådgivning inom digital marknadsföring. De har sedan starten haft kunder såsom Nordic Choice Hotels, Funnel.io, Artiks och Soundtrack.

– Vi är oerhört stolta över Apoteas förtroende för vårt arbete. Vår målsättning på Bluebird är att alltid tänka holistiskt och beakta våra kunders unika behov, vilket var också centralt i Apoteas val av sin digitala partner. Apotea är en spännande e-handelsbutik med ljus framtid och nu kommer vi tillsammans att se till att företagets digitala närvaro återspeglar deras värderingar och förstklassiska service — och skapar den bästa kundupplevelsen i branschen, kommenterar Magnus Dahlquist, en av Bluebirds grundare, i ett pressmeddelande.

Samarbetet innebär bland annat att Bluebird kommer ta ansvar för bland annat webbanalys, konverteringsoptimering, sökmotoroptimering och sökannonsering.

– Google är en väldigt viktig del av vår affär och Bluebirds arbetssätt passar Apotea väldigt väl. Vi känner att vi har hittat rätt partner i Bluebird och ser verkligen fram emot att utveckla vår närvaro på Google tillsammans med dem, kommenterar Anna-Maria Rosenblom, marknadsansvarig på Apotea.

Ämnen i artikeln:

ApoteaByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.