Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 22 Augusti 2016, 12:18
"Tänk vad lite god mat kan göra" är Arla Kökets senaste reklamkoncept, framtaget av CP+B.
Foto: Kampanjbild/Arla
Kampanj om gemenskapen i köket blir startskottet för det nya samarbetet mellan CP+B och Arla Köket. Se första filmen här.
Matvarumärket Arla Köket har efter en pitch valt CP+B som reklambyrå och strategisk partner.
– Det är ett riktigt drömuppdrag för oss att få möjlighet att skapa kommunikation för ett av Sveriges mest populära varumärke inom recept och matlagningsprodukter, säger Sofia Weman, byråledare på CP+B Stockholm.
Man inleder samarbetet med en ny kommunikationskampanj och nytt koncept, där Arla Köket lyfter värdet av gemenskapen i köket och samtidigt lanserar en ny produkt. Kampanjen rullas ut i form av reklamfilmer och digitalt material.
– Vårt samarbete med CP+B känns väldigt spännande – tillsammans har vi tagit fram ett väldigt starkt långsiktigt koncept för Arla Köket som förmedlar vår tro på hur god mat förenar och skapar gemenskap, säger Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig på Arla Köket.
Mårten Färlin