söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Arvid Nordquist i nytt byråsamarbete: ”Kommunikation i syfte att stärka positionen”

Publicerad: 28 november 2022, 10:30

Food & Friends blir ny strategisk kommunikationsbyrå för Arvid Nordquist Kafferosteri.

Arvid Nordquist har de senaste tio åren haft ett stort fokus på det långsiktiga varumärkesarbetet. Nu har de inlett ett nytt byråsamarbete.

Ämnen i artikeln:

Arvid NorquistFood & FriendsNyheter

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Food & Friends blir ny strategisk kommunikationsbyrå för Arvid Nordquist Kafferosteri.  Kafferosteriet vill fortsätta utveckla sin kommunikation för att stärka positionen i kaffekategorin.

– Utgångspunkten när vi valde ny kommunikationsbyrå var att hitta en partner med strategisk och kreativ höjd, som visar stor förståelse för vårt varumärke och vår målgrupp. Food & Friends var den byrå som bäst mötte våra förväntningar och kunde presentera det mest intressanta svaret på vår brief, säger Jenny Nilsson, marknadsdirektör, Arvid Nordquist HAB.

Samarbetet inleddes under hösten med en reklamfilm på det nya konceptet ”För en större smak”, som är en omskrivning av uttrycket ”För en större sak”. För Arvid Nordquist har smakupplevelsen alltid varit central och ett kaffe producerat med omtanke smakar helt enkelt bättre. Reklamfilmen kan ses nu på tv samt bio och har även gått på utomhusreklam i Stockholm, Göteborg och Malmö under hösten. 

– Arvid Nordquist är ett spännande varumärke som vi länge har sneglat på. När möjligheten att få jobba med deras kommunikation dök upp kastade vi oss över den. Arvid Nordquist är ett svenskägt familjeföretag med stort fokus på hållbarhet, samt en produkt som verkligen faller oss i smaken. Det är spännande att få möjligheten att vara en del av deras väg framåt, säger Pontus Dahlström, vd och kundansvarig, Food & Friends. 

Kampanjen har vi arbetat fram under våren och den dramatiserar vad Arvid Nordquist står för. De är inga globala jättar och det tycker vi ska kännas. Vi har därför med stolthet och värme tagit avstamp i de svenska rötterna, skalat av och gjort det mer intimt och personligt. Reklamfilmen är ett första smakprov på detta där vi bland annat gjort om musiken och översatt den till svenska i linje med det nya konceptet, säger Fredrik Lundberg, creative director, Food & Friends. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Food & Friends

Kundansvarig – Pontus Dahlström

Creative Director – Fredrik Lundberg

Projektledare – Priscilla Herlin

Produktionsledare – Malin Ljung

Art Director – Lovisa Swärdh

Copywriter – Emil Vasseur

PR-konsult – Anna Alvling

Motion Creative – Anders Liljegren

Final Art – Ulrica Krii

Byråproducent – Always Frank, Peter Sarhammar

Music Supervisor – Warner Chappell, Mira Jarl

 

Arvid Nordquist HAB

Jenny Nilsson – Marketing Director Coffee

Per Malm – Nordic Product Manager

Elin Hederby – Nordic Brand Manager

Olivia Wredh – Nordic Project Manager


Pine

Malin Ingrid Johansson - Director

Joel Rostmark - Executive Producer

Victor Lindström - Producer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev