Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Arvid Nordquist väljer Mindshare och Mediacom

Publicerad: 6 November 2017, 08:43

Niclas Jensell och Emelie Sandström, Mindshare, och Erica Bertilsson och Ola Liljekvist, Arvid Nordquist.

Foto: Talitha Cicon

Efter att ha varit ute i pitch väljer Arvid Nordquist samarbete med mediebyråerna Mindshare och MediaCom.


Ämnen i artikeln:

MindshareMediacomGroupMByråvalMediebyråer

I Arvid Nordquist-gruppen ingår inte bara kaffe-produkter utan även en rad andra varumärken. Mindshare kommer att hantera HiPP barnmat, Sunmaid, Schär och Bollinger medan MediaCom kommer att hantera Ariel och Lenor.

– Arvid Nordquist verkar inom extremt konkurrensutsatta segment. Därför vill vi säkerställa att vi jobbar med den partner som har den högsta analytiska kompetensen, har bäst förståelse för vår affär och är kunnigast inom digital strategi. Nu har vi valt en byrå-setup som svarar upp mot det och där vi känner att vi kommer få ett engagerat och erfaret team som vågar utmana och ifrågasätta oss, säger Erica Bertilsson, marknadschef kaffe på Arvid Nordquist.

De två byråerna ingår i GroupM-gruppen.

– På Mindshare och MediaCom är vi är superstolta för förtroendet och ser fram emot att genom ett gediget insikts- och strategiarbete hitta nya, adaptiva vägar framåt för Arvid Nordquists spännande varumärken. Vi ska fortsätta att sätta oss in i deras värld och bli det bästa bollplank de haft, säger Niclas Jensell, business director på Mindshare.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.