Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

ATG väljer Åkesson & Curry

Publicerad: 14 december 2016, 12:23

ATG väljer Åkesson & Curry som partner för ett årslångt innovationsprojekt med digitalt redaktionellt content riktat mot återförsäljare och ATG ombud.


Ämnen i artikeln:

Åkesson & CurryATGByråvalContentbyråer

– Vi är otroligt glada att få in ATG som ny kund. Just det här projektet har landat i en spännande och flexibel digital contentlösning som vi är övertygade kommer genererabåde engagemang, nytta och säljeffekt, säger Åkesson & Currys vd Robert Bryhn i ett pressmeddelande och fortsätter:

– En annan rolig del av projektet är att vår contentredaktör utbildat sig till licensierat ATG-ombud. Allt i syfte att på djupet förstå och interagera med målgruppen vi vill påverka och engagera i deras unika arbetsvardag. Hon och teamet är supertaggade och efter våra inledande möten på Solvalla har andelen aktiva andelar på V75 ökat lavinartat på byrån. Precis sånt kundengagemang vi älskar", säger Robert Bryhn.

Projektet och lösningen är en kombination av utbildning, produktnyheter, intervjuer, best practice och redaktionellt säljcoachande innehåll som riktas till samtliga ombud genom ett anpassat mobilt gränssnitt och digital distributionslösning.

–Vi ville hitta nytänkande digitala lösningar för att ytterligare aktivera våra säljombud, valet föll på Åkesson & Curry och tillsammans har vi tagit fram en ny mobil content-marketinglösning i syfte att aktivt utveckla försäljningen hos våra nästan tvåtusen ombud", säger Erik Olsson, national key account manager på ATG

Åkesson & Curry - arbetsgrupp:

Kundansvarig: Robert Bryhn
Projektledare: Eva Kjeller
Ansvarig contentredaktör: Karin Wandrell
Content manager: Nathalie Borgman-Peters
Final Art: Jonny Lesch

ATG projektteam:
Ansvarig: Erik Olsson, National Key Account Director
Projektledare: Anki Olsson, Utbildningsansvarig Retail Sales

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.