Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 19 december 2017, 15:51
Sociala medier-byrån Patchwork vinner Atrias pitch för bolagets hantering av sociala medier.
I uppdraget ingår att ta fram strategi, koncept, och producera innehåll för Atrias varumärken Ridderheims, Lönneberga och Lithells.
Atria kommer under det kommande året att göra en satsning på varumärkena i sociala medier där Facebook och Instagram kommer att vara de huvudsakliga kanalerna.
– Valet av kanaler kan naturligtvis komma att ändras med tiden. Det enda konstanta med digitala medier är att de är under ständig förändring. Vi ser fram emot samarbetet och valde Patchwork för deras engagemang, kreativa höjd och kunskap inom FMCG, säger Johanna Linnros, marknadsdirektör på Atria.
– Vi är naturligtvis stolta att få förtroendet att jobba med Atria och dess varumärken. Det ska bli spännande att skapa liv och personlighet i dessa tre varumärken. Vi har lång erfarenhet av att jobba med FMCG-varumärken sedan tidigare, och ser en enorm potential." säger Joakim Antelius, VD på Patchwork.