Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Audi byter Åkestam Holst mot TBWA

Publicerad: 29 November 2017, 15:22

Audi bryter med Åkestam Holst efter sex år. Ny byrå är TBWA Stockholm.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerÅkestam HolstAudiTBWA

Åkestam Holst har varit Audis huvudbyrå sedan 2011. Nu byter de till TBWA efter en pitch.
– Vi har i TBWA hittat en partner som vi är övertygade kan både förvalta vårt starka varumärke och reklamarv, och dessutom utveckla vår kommunikation till att fortsätta vara relevant och attraktiv för befintliga och nya målgrupper. Teamet på TBWA visade stor förståelse för de utmaningar och möjligheter vi och vår bransch står inför. De presenterade ett imponerande engagemang, strategisk höjd och en nivå av kreativitet som vi är övertygade kommer att bidra mycket till våra fortsatta framgångar, säger Tom Hedström, marknadschef för Audi Sverige, i ett pressmeddelande.

På TBWA ser man fram emot att arbeta med det tyska bilmärket.
– Vi är såklart väldigt glada för att Audi ger oss förtroendet som ny huvudbyrå. Dels för att vi har en stor respekt för varumärket och dels för att vi delar uppfattningen om kommunikationens roll i att skapa nya möjligheter för Audi, kommenterar Per Olholt, kundansvarig projektledare på TBWA.

För ett år sedan hamnade Audi i blåsväder i samband med en kampanj som Kakan Hermansson medverkade i. Efter kritik valde bilmärket senare att dra tillbaka kampanjen. Men Audi hyllar jobben som byrån har gjort genom åren.
– Vi är otroligt tacksamma för allt Åkestam Holst gjort för oss sedan de tog sig an huvudbyråuppdraget 2011. Vi är stolta över alla framgångsrika kampanjer de ligger bakom, som sammantaget betytt mycket för den fina utvecklingen vi sett i både varumärke och försäljning, säger Tom Hedström.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.