Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Auktionerade ut reklamkoncept – nu är det verklighet

Publicerad: 19 Oktober 2015, 09:39

Förra året auktionerade reklamklassen på Berghs ut sina tjänster till förmån för Musikhjälpen. Nu har deras koncept blivit verklighet.


Ämnen i artikeln:

MusikhjälpenBerghs School of Communication

Under fjolårets Musikhjälpen valde reklamettan på Berghs School of Communication att lägga ut sina tjänster på Tradera. Den högstbjudande fick möjligheten att anlita klassen och i gengäld för sex olika kommunikationsläsningar presenterade för sig.

Auktionen vanns av Newbody för 26 900 kronor vilka gick till insamligen för att bekämpa spridningen av HIV. Därefter delade klassen in sig i sex olika grupper som sedan presenterade varsinn lösning.

Konceptet som nu har skapats går under namnet "Lite mer tillsammans". Det vinnande bidraget gjordes av studenterna Ida Colliander, Hanna Eriksson Wiita, Malin Strinnhed och Felicia Nilsson som nu går andra året på utbildningen. Syftet är att berätta om Newbodys verksamhet som hjälper bland annat idrottsföreningar och skolklassen att finansiera exempelvis turneringar och skolresor.

– Det är magiskt att se vår idé bli verklighet, det här är första gången det händer för oss. Och det är såklart extra kul att det är ett välgörenhetsprojekt som är vårt första, den här känslan kommer vi aldrig glömma, säger Ida Colliander, en av studenterna bakom konceptet, i en kommentar.

Den nya filmen spelades in under sommaren och går att se på Newbodys hemsida. En förkortad version för tv har också gjorts.
– Vi kände direkt att det här är precis det vi jobbar för, att alla barn ska kunna åka med. Lite mer tillsammans har blivit ett koncept för alla våra kanaler, enligt Freddie Renholm, marknadschef på Newbody.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.