Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

B-Reel bakom Spotifys lansering

Publicerad: 15 Juni 2015, 11:23

Spotify storsatsar med nytt innehåll.

Foto: Pressbild.

Nyligen lanserade Spotify flera nyheter, som rörlig bild och en anpassad tjänst till löpare. Byrån som låg bakom lanseringskonceptet och filmerna är B-Reel.


Ämnen i artikeln:

SpotifyB-ReelCecilia BernardDigitalbyråer

Spotifys stora lansering genererade rubriker världen över. Vad färre skrev om var vilka de hade anlitat för att ta fram konceptet och allt material kring släppet. Byrån bakom är Stockholmsbaserade B-Reel Creative.

– Vi har arbetat som kreativ partner till Spotify under ungefär ett år nu och lärt känna varandra genom ett antal lokala projekt i Frankrike, England och USA, men det här är den första lanseringen som vi gör tillsammans på en global nivå, säger Cecilia Bernard, chef på B-Reel Creative, i ett pressmeddelande.

Kampanjen bestod av en rad komponenter, som filmer och annat innehåll samt den livesända dragningen av Spotify-grundaren Daniel Ek.

– Vi är båda digitala i kärnan och värderar innovation och storytelling högt. När från strateger till kreatörer till utvecklare förstår varandra och talar samma språk så blir processen väldigt smidig och rolig, säger Cecilia Bernard.

Här kan du se kampanjen.

Arbetsgrupp
Spotify:  Johannes Ring, Creative Director, Film and Audio
Lindsay Fischler, Global Brand Manager  
B-Reel Creative: Olof Lindh and Magnus Härdner, Regissörer

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.