Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

B-Reel vinner Destination Gotland

Publicerad: 14 Juni 2019, 10:56

Destination Gotland har valt B-Reel som ny strategisk och kreativ partner.


Ämnen i artikeln:

B-ReelByråval

Efter tidigare kampanjer med ett större fokus på sommaren har Destination Gotland nu valt att göra en positionsförflyttning. I samband med att Destination Gotland går in i sin tjugoandra säsong vill de hitta en ny strategi och plattform för att utveckla varumärket och förlänga turistsäsongen på Gotland.

Uppdraget att utveckla Destinations Gotland varumärke och kommunikation har efter en omfattande pitchprocess gått till B-Reel. B-Reels lösning handlar i stora drag om att genom löpande kommunikation över året visa upp Gotland på autentiska och oväntade sätt.

– Vår fantastiska ö erbjuder så många möjligheter och variationer, och det har B-Reel lyckats fånga i ett systematiskt och kreativt sätt att förhålla sig till vår utmaning att öka besökarantalet utanför sommarmånaderna, säger Adam Jacobsson, försäljnings- och marknadschef på Destination Gotland, i ett pressmeddelande.

Samarbetet påbörjas direkt men resultatet kommer att synas först till våren 2020.

– Vi tror att Gotlands dragningskraft bor i de små detaljerna snarare än i den breda schablonbilden. Det vill vi ta vara på genom att lyfta en mångfald av autentiska upplevelser som breddar bilden av alla möjligheter som vår magiska plats i Östersjön erbjuder, kommenterar Ida Colliander, kreatör på B-Reel.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-ReelByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.