Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ballerina väljer Volt

Publicerad: 8 November 2018, 10:17

För att möta växande utmaningar på en konkurrensutsatt marknad gör Ballerina ett kraftigt omtag kring varumärke och kommunikation. Med anledning av detta väljer Ballerina Volt som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerVolt

Ballerina ingår i Göteborgs Kex varumärkesflora och har funnits sedan 1963. Nysatsningen på Ballerinas varumärke är redan i gång och just nu genomförs ett omfattande varumärkesarbete tillsammans med Identity Works.


– Vi ser fram emot vårt samarbete med Volt som ny strategisk och kreativ partner i arbetet med att lyfta en älskad klassiker till en ny nivå. Ballerinas omvärld har förändrats och vi behöver visa att vi förändras med den. Vi är övertygade om att Volt kommer vara rätt för oss på den här resan, säger Susanne Wibreus, Marknadschef Kex och Kakor på
Orkla Confectionery Snacks i ett pressmeddelande.

Volt ska ta fram en ny kommunikationsstrategi och ett nytt kommunikationskoncept som ska rullas ut under 2019.

– Det är såklart lite av en utmaning att skruva i ett så pass välkänt och omtyckt varumärke, men det känns fantastiskt roligt att få det förtroendet. Nu måste jag bara få hela arbetsgruppen att uttala kex korrekt, säger Jonas Brodén, projektledare på Volt i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.