Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Bauhaus tar in Jung Relations för att bygga varumärke

Publicerad: 6 juli 2022, 13:01

Johan Saxne, marknadsdirektör på Bauhaus.

Under radarn har Jung Relations samarbetat med Bauhaus sedan årsskiftet: ”Vi letade egentligen inte efter en byrå men när Jung hörde av sig och presenterade sig själva kändes det rätt direkt”, säger marknadsdirektören Johan Saxne.


Ämnen i artikeln:

NyheterBauhausJung Relations

Sedan årsskiftet är Jung Relations ny kreativ byrå åt Bauhaus, som inte haft någon svensk huvudbyrå sedan de bröt med Abby Norm och Priest PR (numera Abby World) för flera år sedan. Det nya samarbetet med Jung innefattar bland annat strategiskt och operativt arbete med varumärket och konceptet ”hitta din gör-det-självkänsla” samt aktivering av idrottssponsring.

– Vi har länge sneglat på Bauhaus och imponerats av deras starka varumärke, väletablerade kommunikationskoncept samt stora och genuina intresse för både bredd- och elitidrott. I detta samarbete får vi användning av hela vår verktygslåda för att slipa strategier, spåna idéer och snickra kampanjer för att tillsammans med Bauhaus skapa oemotståndlig kreativitet, säger Jimmy Rodhelind, vd på Jung i ett pressmeddelande.

Byggvaruguset var Sveriges 28:e största annonsör under 2021 med 370 miljoner kronor i bruttoinvesteringar enligt Kantar Sifo.  Bauhaus öppnande sitt första varuhus i Sverige 1997 och återfinns i dag på 22 platser runtom i landet. Varumärkets ångsiktiga strategi är att satsa på reklamkonceptet ”Gör-det-självkänsla” och sponsorskap inom idrottsrörelsen samt Avicii Arena för att särka positionen som marknadsledare inom kategorin. Jungs uppdrag blir att tillsammans med Bauhaus fortsätta bygga varumärke, vidareutveckla koncept och aktivera sponsringen av svensk idrott. 

– Vi letade egentligen inte efter en byrå men när Jung hörde av sig och presenterade sig själva kändes det rätt direkt. Deras kreativa spets kombinerat med strategiskt kunnande, aktiveringshantverk samt snabba vardagsbollande passar oss perfekt, säger Johan Saxne, marknadsdirektör på Bauhaus i en kommentar.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.