Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Beko väljer Splay One som nordisk digitalbyrå

Publicerad: 22 Februari 2019, 10:04

Vitvaruföretaget Beko ska satsa på Ingstagram för att öka varumärkeskännedomen hos nordiska familjer. Till hjälp tar man digitalbyrån Splay One.


Ämnen i artikeln:

ByråvalSplay One

I uppdraget ingår att Splay One under hela 2019 kommer att ta fram innehåll på Instagram Stories för Beko. Målet är att ha en konverteringsdriven, social och interaktiv kommunikation med hög igenkänningsfaktor.

–Med denna strategi har vi som mål att hitta Bekos digitala röst vilket gör att vi behöver skapa digitalt innehåll som verkligen känns socialt, som interagerar med publiken och på så sätt får de engagerade i Bekos produkter. Instagram-stories är ett perfekt format för att skapa underhållande och snabb kommunikation som samtidigt driver konvertering, säger Hedda Broman som är ansvarig strateg för projektet.

Uppdraget gäller hela den nordiska marknaden och innehållet kommer att anpassas för varje land. De första enheterna kommer att börja synas i mars och därefter rulla löpande året ut.

– Vi ser värdet av underhållande och inspirerande digitala ytor för att nå målgruppen, vilket också är den främsta anledningen till att Splay One blir vår nya SoMe byrå i Norden. Beko är huvudsponsor för FC-Barcelona. Genom vårt partnerskap med FCB och initiativet "Eat Like A Pro" vill vi visa familjer och ungdomar att hälsosam mat kan vara spännande och att Beko-produkter gör det lättare att leva en hälsosam livsstil. Det här är en liten smak av vad som kommer att kommuniceras i Bekos sociala medier. Vi har många spännande saker att se fram emot under det kommande året och vi ser fram emot att arbeta med Splay One, säger Hanna Schedin som är varumärkesansvarig för Beko Norden.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalSplay One

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.