Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Bekräftat: ICA Buffé väljer Studio Bon

Publicerad: 8 November 2017, 13:00

ICA har valt ny byrå för kundtidningen Buffé efter OTW. Precis som Resumé berättade i måndags blir det Studio Bon som tar över uppdraget.


Ämnen i artikeln:

BufféContentbyråerBon

I fredags förra veckan rapporterade Resumé om att OTW tappar storkunden ICA Buffé efter tio års samarbete. Ett kundtapp som gör att contentbyrån tvingas göra sig av med personal. I måndags skrev Resumé att ICA och marknadsdirektör Mats Liedholms val kommer att falla på den betydligt mindre byrån Studio Bon. Någon som nu bekräftas av ICA själva.

Enligt ett pressmeddelande skrev samarbetsavtalet skrevs under i går och omfattar produktion av tidningen samt koordinering av dess content till ICAs egna digitala och sociala kanaler.

– Med Studio Bon får vi en kreativ partner helt inriktad på livsstilkommunikation som kan hjälpa oss lyfta innehållet i Buffé. Med Studio Bons arbetssätt för integrerad kommunikation och byråns fingertoppskänsla, är jag övertygad om att vi på ICA får den inspirations- och energikick vi söker med samarbetet, säger Mats Liedholm, i pressmeddelandet.

ICA:s kunder får Buffé 11 gånger per år. Produkten är Sveriges största mattidning. Den har funnits i drygt 20 år och har under de senaste 10 åren producerats av OTW.

– Jag vill passa på att tacka Tony Wallin och hans team på OTW för ett mycket bra samarbete som hjälpt oss att utveckla Buffé till vad tidningen är idag. Nu är det dags för nästa fas och vi väljer att göra satsningen på nya Buffé tillsammans med Studio Bon, säger Mats Liedholm i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

BufféContentbyråerBon

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.