Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 25 oktober 2019, 08:39
Paolo Massanyi, Madeleine Lithvall, Ella Tarmo, Angelica Boutzas, Christian Hanson och Johan Lindquist.
Att Sveriges tredje största annonsör kommit in på kundlistan innebär att Belong förstärker på både byrå- och produktionsbolagssidan.
Tidigare i år bytte den Egmont-ägda byrån Patchwork namn till Belong Agency. Namnbytet gjordes för att signalera en förändring i byråns erbjudande där man säger sig vilja utgå från kundens perspektiv. Samtidigt startade man upp produktionsbolaget Belong Studio. Byrån är verksam i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Det nya erbjudandet verkar ha fallit väl ut och nu får byrån in jättekunden Procter & Gamble. Förra året var FMCG-jätten Sveriges tredje största annonsör med medieinvesteringar på 678 miljoner kronor.
– I takt med att vi har varit framgångsrika och vunnit kunder som exempelvis Procter & Gamble i Norden, med lead från Sverige, har vi rekryterat flera mycket seniora och duktiga Belongers, säger Joakim Antelius, VD för Belong Agency.
De sex nya tillskotten är head of creative Madeleine Lithvall, senior account director med ansvar för P&G Paolo Massanyi, senior account manager Angelica Boutzas, copywritern Ella Tarmo, producenten Christian Hanson och redigeraren John Lindquist.
– Framtiden ser ljus ut. Allt fler kunder efterfrågar hög kompetens inom "icke störande" kommunikation. Vi har vårt ursprung från sociala medier och Content-driven kommunikation och har en djup förståelse för kundernas varumärken och deras målgruppers kultur och uppfattning om varumärket, fortsätter Joakim Antelius.
Förra året omsatte dåvarande Patchwork 13,5 miljoner kronor med en vinst på 1,5 miljoner kronor.
Vid sidan av Belong Agency jobbar Procter & Gamble även med MSL och Jung.