Byråval
Betalbolaget jobbar med de största inom svensk retail – väljer JMWGolin
Publicerad: 7 juni 2022, 09:15
Betalteknikbolaget Adyen väljer JMWGolin som ny Nordisk pr-byrå efter en pitch. Uppdraget omfattar kommunikation i Sverige, Danmark och Norge.
Adyen tillhandahåller en plattform som samlar världens alla ledande betalsätt och därmed gör det möjligt för handlare att bli mer flexibla och nå nya kunder genom sin teknik. Bolaget grundades 2006 i Amsterdam och har i dag 26 kontor världen över. Adyen erbjuder sina lösningar till av åtta av de tio största detaljhandelsbolagen i Sverige som Systembolaget, Apoteket, Elgiganten, Spotify, H&M ochÅhlens. I februari blev Adyen dessutom första icke-nordiska bank att ansluta sig till svenska Swish.
JMWGolin ska inom uppdraget stötta Adyen i arbetet med löpande kommunikation, employer branding och corporate communications.
– I pitchen fastnade vi för hur de ville ta sig an det som på förhand kan kännas som stelt och lite komplicerat med hög energi, rätt kreativ höjd och strategisk smartness, säger Malin Lundberg, head of marketing, Nordics & Baltics på Adyen i ett pressmeddelande.