Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Betsafe satsar allt på CP+B

Publicerad: 25 Mars 2015, 09:54

Kampanjbild Betsafe

Efter en pitch får CP+B Scandinavia uppdraget att ta fram Betsafes nya strategi- och kommunikationsplattform i samtliga media över Skandinavien, UK och utvalda marknader i Europa.


Ämnen i artikeln:

CP+BBetsafe

De första resultatet av det nya samarbetet kommer att synas redan nu under andra kvartalet, följt av en bredare lansering under sommarhalvåret och hösten.

– Betsafe var tidigt i pitchen tydliga med att de var ute efter en byrå som vågar tänka annorlunda och utmana. Betting-branschen är generellt väldigt likriktad i sin kommunikation – med glitter, glam, vinnare och free-spins så långt ögat kan nå – men vi kände direkt att det fanns ett stort förtroende kring att låta CP+B få vara CP+B ända ut i fingerspetsarna, säger Anders Davidsson, vd för CP+B Scandinavia i ett pressmeddelande.

Patrik Öqvist, chief marketing officer på Betsson Group kommenterar:

– Vi ser fram emot att vidareutveckla Betsafe-varumärket tillsammans med CP+B – att gemensamt göra ett avtryck i branschen. Att inte vara provokativa för sakens skull, utan för att det är grundat i en genomtänkt strategisk insikt, och genomfört med finess.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CP+BBetsafe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.