Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Björn Borg väljer Ibeyostudio

Publicerad: 9 April 2015, 10:06

Björn borg

Foto: Pressbild

Med start nu i april är det Ibeyostudios uppdrag att ta ett helhetgrepp kring sportmodevarumärket Björn Borgs pr-uppdrag för den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

IbeyostudioBjörn Borg

Björn Borg planerar att öka sitt fokus på sports fashion och under våren letade sportmodevarumärket en ny pr-partner. Ett val som föll på den stockholmsbaserade kommunikationsbyrån Ibeyostudio. Uppdraget innefattar strategiskt pr-arbete, löpande presservice och arkiveringar – och innebär att Ibeyostudio knyter ytterligare ett konto till sig.

– Björn Borg är ett starkt varumärke som ligger i framkant när det gäller interaktiv varumärkeskommunikation. Det blir allt mer viktigt att kunna uttrycka sitt budskap via flera olika kanaler där mandat och relevans är avgörande, säger Lotta Brattin, grundare av Ibeyostudio.

Steg ett blir att ta fram en lokal pr-plan utifrån varumärkets nya fokus och att stärka relationen mellan Björn Borgs produkter och dess målgrupp.

– Vi tror att kommunikation bygger på att skapa och vårda relationer, och när det dessutom kombineras med ett kärleksbudskap är det lätt för oss att relatera till uppdraget, säger Lotta Brattin, grundare av Ibeyostudio.

Ibeyostudio arbetar med operativ och strategisk pr och event – med fokus på mode, design och livsstil. På Björn Borg ser man fram emot att förmedla sina nya uttryck och produkter med hjälp av Ibeyostudio. Frederick Mungai, marknadschef på Björn Borg Sverige, kommenterar partnerskapet i ett pressmeddelande.

– Vi är väldigt glada över att ha hittat en pr-partner som delar vår passion för lustfylld och effektiv kommunikation. Vårt mål är att vara det självklara valet för färgstarka och aktiva människor som vågar ta ställning och sticka ut.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

IbeyostudioBjörn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.