Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Björn Lundén väljer Heartspace som pr-byrå

Publicerad: 11 februari 2022, 13:24

Sohrab Fadai på Heartspace

Kunskaps- och programvaruföretaget Björn Lundén har inlett ett löpande samarbete med den nya hållbarhetsinriktade pr-byrån Heartspace.


Ämnen i artikeln:

Nyheter

Samarbetet handlar om att opinionsbilda för att göra det lättare för de minsta företagen att anställa.

Björn Lundén har under 30 år tid erbjudit kunskap och verktyg inom företagande. Nu vill de också bedriva ett opinionsbildande arbete för att sänka arbetsgivaravgifterna för de minsta företagen, genom att utvidga det så kallade växa-stödet.

Nyligen breddades ägandet när investmentbolaget Main Capital klev in i företaget. Det har bland annat skapat förutsättningar att på bredare front driva företagarfrågor.

Kundansvarig konsult hos Heartspace är Sohrab Fadai som närmast kommer från pr-byrån Westander. Dessförinnan har han bland annat jobbat som regionchef för Företagarna. Sohrab grundade Heartspace våren 2021 i syfte att bygga en pr-byrå som fokuserar på hållbarhet. Förutom Björn Lundén finns bland annat Almi, Just Arrived och Ansvar Säkerhet bland uppdragsgivarna. 

Heartspace har gjort ett aktivt val att inte jobba med uppdragsgivare som är verksamma inom olja, spel om pengar, tobak, vapen eller andra verksamheter som står i direkt strid med FN:s globala hållbarhetsmål. De har också sagt upp uppdragsgivare som tagit in riskkapitalbolag ägda av oljeföretag.

– Vi vill jobba med organisationer som ödmjukt och modigt vill göra skillnad på riktigt genom att driva konkreta frågor, samtidigt som de är genuina i sina värderingar. Inte de som bara kommunicerar generellt kring hållbarhet för att det är trendigt eller för att tvätta varumärket. Jag tycker att hela pr- och reklambranschen borde göra samma val, säger Sohrab Fadai i ett pressmeddelande. 

 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.