Byråval
Blir kommunikationsrådgivare – med Ernst som kund
Publicerad: 18 september 2018, 12:17
Ywonn Media Group, den kommersiella agenturen som jobbar mot målgruppen 45+, breddar verksamheten till att innefatta rådgivning, strategi och kreativa koncept för sociala medier och digital kommunikation. Därtill ansluter Ernst Kirchsteiger som kund.
Ywonn Media Group som bedriver en rad ambassadörssamarbeten kommer i fortsättmingen också fungera som kommunikationskonsult för sina kunder. Första ut inom det nya verksamhetsområde blir alltså den välkände tv-profilen Ernst Kirchsteiger.
– Vi är väldigt glada och stolta över att Ernst Kirchsteiger, som är en av de största tv- och lifestyleprofilerna i Sverige, har valt att jobba med oss inom detta affärsområde. Det är en fin bekräftelse och ett kvitto på att vi är på rätt spår, säger Siri Östlund, vd på Ywonn i ett pressmeddelande.
– Ywonns fokus och kunskap inom målgruppen 45+ i kombination med det innovativa tänket inom contentskapande, strategi, analys och hur man bäst når ut och underhåller sina följare gör att vi tror väldigt mycket på detta samarbete, säger Sebastian Kirchsteiger, varumärkesansvarig Ernst Kirchsteiger AB i en kommentar.
Förutom de egna sociala kanalerna är Ernst Kirchsteiger knuten till TV4 med sina tv-program samt driver flera egna företag inom lifestylesegmentet, ERNST Form, ERNST Mat, och ERNST vin mm. Ywonns mål böor att fortsätta exponera varumärkena gentemot målgruppen 45+ i de sociala kanalerna.