Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Blocket väljer Volt – samlar kommunikationsuppdraget hos en byrå

Publicerad: 18 januari 2021, 12:48

Fr.v.övre raden: Toni Donelly, Samuel Skwarski, Kristian Packalén, Susanne Göthberg. Fr.v. mellersta raden: Mattias Bogren, Tero Marjamäki, Molly Rennéus, Henrik Stampe. Nedra rad fr. v: Jacob Eklöf, Helena Sjökvist, Martina Göransson. Arbetsgruppen består därtill utav ytterligare kompetenser hos både Volt och Blocket.

Blocket har tidigare jobbat med bland annat Emakina DBG och Jung Relations.


Ämnen i artikeln:

VoltBlocketEmakina DBG

Efter att Blocket under vintern genomfört en byråupphandling står det nu klart att marknadsplatsen framöver kommer att jobba med Volt som sin kommunikationsbyrå. Tidigare har Blocket bland annat samarbetat med byråerna Emakina DBG och Jung Relations, den här gången väljer de alltså att smalna av sin byrålista. Samarbetet med Emakina DBG har bland annat prisats med en 100-wattare i kategorin ”Konsument singel”. Sedan Emakina DBG tog över uppdraget har Blocket i sin marknadskommunikation satsat på ett koncept där olika kändisar på ett skämtsamt sätt berättat om sin relation till blocket. 

– Blocket är ett varumärke som nästan alla svenskar känner till och väldigt många använder sig av, samtidigt är Blocket så mycket mer än en plattform för köp- och sälj. Vi är otroligt glada över att få vara med och vidareutveckla den marknadsledande position som Blocket byggt i Sverige. Vi ser fram emot att få bidra med alla våra kompetenser i detta samarbete, säger Henrik Stampe, vd och strateg på Volt. 

Framöver tycks Blocket vilja satsa ytterligare på att profilera tjänsteerbjudandet bortom själva köp- och säljsajten, där de har bland annat Blocket Bostad och Blocket Jobb. Därtill tycks de precis som konkurrenten Tradera satsa på att stärka sin position inom hållbarhet.

– Vi som marknadsplats står inför en otroligt spännande tid framöver där vår kommunikation kommer att vara en nyckel i att ta nästa steg. Vi tror att vi kan spela en ännu större roll i människors vardag och jag ser fram emot att tillsammans med mina duktiga kollegor på Blocket och gänget på Volt fortsätta skapa kommunikation som svenska folket vill ta del av. Volt har under hela upphandlingen påvisat en strategisk och kreativ höjd och stor förståelse för Blockets varumärke. De har imponerat på oss från första skriftliga inlämningen och visat att de har en tydlig struktur och process som genomsyrar hela deras arbete, säger Martina Göransson, chief marketing & customer officer på Blocket i ett pressmeddelande.

Under byråvalsprocessen agerade Gunilla Bergh på Engage marketing byråvalskonsult.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltBlocketEmakina DBG

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.