Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Blodomloppet pumpas igång av Ord & Bild

Publicerad: 11 Juni 2015, 12:38

Blodomloppet i Borlänge.

Blodomloppet är Sveriges näst största motionslopp. Nu tar de hjälp av reklambyrån Ord & Bild.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerOrd&Bild

I fjol hade Blodomloppet totalt över 113 000 deltagare, och i år förväntar sig arrangörerna att ännu fler ska springa i loppen vars syfte är att främja blodgivning. Nu tar de hjälp av Ord & Bild för att stärka varumärket och utveckla marknadsföringen. Bland annat genom en ny digital plattform.

– Vi har en viktig uppgift med att hjälpa blodcentralerna att få fler blodgivare. Det är en livsviktig uppgift. Och för att lyckas med det är det viktigt att allt vi gör hänger ihop och det känns skönt att vi har en partner som hjälper oss med det helt enkelt. Vi är en liten organisation och kan inte ha för många partners och därför passar Ord&Bilds breda kompetens inom varumärken och kommunikation oss bra, säger Claes Fagerström, ordförande för Blodomloppet i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerOrd&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.