Byråval
Blomsterbodas önskedröm: Mer blommor åt alla!
Publicerad: 19 april 2023, 09:30
Blomsterboda vill bli tydligare i sin kommunikation och tar hjälp av Nosy.
Nu lanserar Blomsterboda sin största varumärkesbyggande satsning hittills. Med det nya kommunikationskonceptet ”Mer blommor åt alla”.
Ämnen i artikeln:
NosyMarknadsföringKampanjPR-kampanjReklamkampanjVarumärkesstrategiVarumärkeVarumärkenBlomsterboda, finns i fler än 550 matbutiker i Sverige, dit de levererar blommor och växter. Nu vill Blomsterboda nå ut mer och satsar på ett nytt kommunikationskoncept med hjälp av Nosy för att tydliggöra att alla mår bra av blommor och växter. Särskilt som Blomsterboda har fokus på närodlat.
Under 2023 så kommer det nya konceptet implementeras i bland annat dagligvaruhandeln, på sociala medier och i digitala kanaler. Även hemsidan kommer genomgå en förvandling med än mer fokus mot konsument än tidigare.
Kommunikationsbyrån Nosy står bakom strategi, koncept och produktion
– Blomsterboda kommer ha fortsatt stort fokus på att kunna erbjuda sina kunder marknadens bästa och lönsammaste blomkoncept i butik. Genom den nya satsningen kommer vi också tydliggöra och fortsätta bygga varumärket mot konsument vilket känns oerhört spännande säger Mikael Hermansson, försäljnings- och marknadschef på Blomsterboda.
Sedan 2017 när S-blommor och Rydells gick samman och bildade koncernen Blomsterboda har tillväxten gått starkt framåt. I växthuset i Vallentuna norr om Stockholm finns en av landets största tulpanodlingar och Sveriges största bukettbinderi.
– Vi är så glada och stolta att få vara en del av Blomsterbodas fortsatta varumärkesresa som också kommer göra dagligvaruhandelns blomsteravdelningar mer attraktiva för både handlare och konsument säger Patrik Jaldevik, business director på Nosy.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Mikael Hermansson, Försäljning- och marknadschef
Sandra Berlin Landstedt, Marknad
Anna Rosenqvist, Marknad
Isa Ådin, Produkt- och sortiment
Arbetsgrupp Nosy
Patrik Jaldevik, Kundansvarig
Sofie Segerborg, Produktionsledare
Christina Nordström, Kreatör
Catti Vänje, Kreatör
Clas Lundin, Regissör och filmproducent
Produktionsbolag, The Line