Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 21 april 2022, 13:30
Telia carrier blir Arelion med hjälp av Bold
Det globala nätverksbolaget Telia carrier har fått ny ägare och får i samband med det nytt namn och varumärkesidentitet, framtagna av Bold.
Ämnen i artikeln:
Bold
Sedan starten 1993 har Arelion vuxit till att nu vara ledande inom nätverkstjänster, vars IP-backbone är rankat högst i världen. Företaget har kunder i 125 länder i Europa, Nordamerika och Asien och bland dem finns innehållsleverantörer, operatörer och företag.
– Jag är oerhört imponerad över hur Bold hanterade ett så komplext projekt. De bidrog med högklassig kreativitet och strategiskt tänkande under hela resans gång, och deras förmåga att hålla koll på alla delar i projektet på ett smidigt sätt är exceptionellt, säger Maja Sever, cmo på Arelion.
Den nya identiteten bygger på designkonceptet ”connectivity” som baserades på Arelions globala nät av nätverkskablar men också hur man kopplar samman samhällen, företag och människor.
Den visuella identiteten är inspirerad av förbindelser och ljus, där anslutande linjer och ljusfenomen är en integrerad del av hela varumärkesupplevelsen. En representation av en uppkopplad värld där människor och företag möts – för att möjliggöra innovation och tillväxt för att göra livet enklare, snabbare och roligare.
Det nya konceptet innefattar allt ifrån en specialritad typografi, färger, bildmanér, layoutsystem, motion, Ui element, tone of voice till statiska och animerade 3D artworks.
Det nya namnet Arelion hämtar inspiration från det engelska ordet ”reliable”.
– Vi är väldigt stolta över att få ha hjälpt Arelion med sitt nya namn och varumärke. Den nya symbolen, som tog sin inspiration från en karta där nätverkskablar möts och förgrenas men som i sin rörliga version avslöjar en 3-dimensionell sfär är jag extra stolt över. En enkel och ikonisk symbol som illustrerar deras globala närvaro.” säger Bolds grundare och kreativa ledare Oskar Lübeck.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
.
Oskar Lübeck - Chief creative officer
Charlotte Lusiak - Projektledare
Ellen Heurlin - Produktionsledare
Amanda Wredmark - Produktionsledare
Fred Östman Ellison - Strateg
Dan Bunnskog - Design director
Ami Izaki - Senior designer
Magnus Norlander - designer
Whitney Macaluso - designer
Kristian Bjureby - Motion designer
Hani Jazzar - Audio creative
Marte Alvfalk- Projektledare
Arbetsgrupp Noa consulting:
Ulrika Burling - Ceo & Strategic Advisor
Oscar Lundgren - Analyst
Arbetsgrupp NoA Ignite:
Birk Janz - Digital Designer
Evelina Olsson - Content Manager
Magnus Sjöholm - Senior Business Advisor
Ämnen i artikeln:
Bold