Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 28 December 2020, 12:46
Efter en större upphandling står det klart att OTW blir ny contentbyrå åt Bosch i Norden.
Samarbetet inleds med en innehållsstrategi som ska rullas ut under nästa år. I OTW:s uppdrag ingår intern och extern redaktionell kommunikation i Sverige, Finland, Danmark, Estland, Lettland och Litauen.
– Vi sökte en byrå med storytelling och redaktionell publicering som kärna, och som därtill var van att arbeta över flera marknader, säger Lotta Törnberg, Head of Corporate Communications Bosch Nordic i ett pressmeddelande.
Det som gjorde att valet till slut föll på OTW var enligt Lotta Törnberg arbetsgruppens breda kompetens. OTW å sin sida är förstås glada.
– Det här lite av ett drömuppdrag om du gillar teknisk innovation. Bosch har många kvaliteter som inte alla känner till. De står till exempel för ett verkligt stort engagemang i hållbarhetsfrågor och har en unik position inom områden som AI och Internet of Things. Där finns det mer att göra för att höja kunskapen i de nordiska länderna och Baltikum, säger Benke Carlsson, strategichef på OTW.