Byråval
Breakit anlitar contentbyrå
Publicerad: 19 februari 2018, 12:53
Olle Aronsson och Karolina Hülphers.
Foto: Robin Flodén
Breakit växlar upp sitt erbjudande inom native och content marketing med hjälp av byrån We Are Stories.
FT
Fredrik Thambert
Nativeannonsering har varit en viktig del i Breakits strategi sedan starten för drygt tre år sedan. Nu vill sajten, som riktar sig mot tech- och startupbranschen, skapa ytterligare intäkter på området. Därför väljer de nu att inleda ett byråsamarbete med We Are Stories.
We Are Stories är en nystartad byrån som drivs av Karolina Hülphers, närmast från Telia, och Tobias Waldefeldt Lindner, tidigare redaktionschef på Schibsted Brand Studio.
– We Are Stories-grundarna är två av Sveriges mest erfarna och skarpa kreatörer vad gäller kommersiellt innehåll, så det är förstås kul att de vill jobba med vår lilla startup. Native-affären växer väldigt snabbt på Breakit, och jag förväntar mig att den ska växa ännu mer ihop med We Are Stories, säger Breakits vd och medgrundare Olle Aronsson i en kommentar.
We Are Stories är glada för det nya uppdraget.
– Det är fantastiskt hedrande att Breakit väljer oss som native-bolag, med möjligheten att skapa värde för såväl Breakit, dess läsare som annonsörerna. Native är redan en mycket efterfrågad produkt i Breakits annonserbjudande, och potentialen är enorm. Målgruppen och kontexten är fantastisk, och trafiken bara fortsätter att växa, säger Karolina Hülphers.