Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 22 April 2015, 11:00
15 idrottare från Djurgårdens IF i filmen för föreningens värdegrundsprojekt
Thomas Brenemarks varumärkesbyrå WhygencyGravity har i flera månader jobbat med att ta fram ett värdegrundsprojekt tillsammans med Djurgårdens IF. I går kommunicerades projektet till föreningens 20 000 medlemmar.
Värdegrundsprojektet involverar Djurgårdens IF:s 18 idrottsföreningar. Arbetet i föreningen ska pågå i 18 månader tillsammans med ledarskapskonsulter från SelfLeaders och varumärkesbyrån WhygencyGravity kopplades in för snart ett år sedan.
Värdegrundsprojektet kommer att pågå fram till 125-årsjubileet 2016 med syftet att definiera en gemensam värdegrund för alla Djurgårdsföreningar som visar Djurgårdens IF står för. I projektet involveras hela Djurgårdens IF. Allt från dess aktiva idrottare i alla åldrar till föräldrar och tränare som drivs av att hjälpa andra att utvecklas, men också supportrar, organisations- och styrelsefolk.
– Det är definitivt annorlunda mot de flesta andra varumärkesuppdrag - här behöver man inte få folk internt att börja engagera sig i varumärket. Här är uppdraget mer att lyckas kanalisera allt engagemang, säger WhygencyGravitys grundare Thomas Brenemark till Resumé och fortsätter:
– Samtidigt finns det sannolikt få saker som är mer utmanande än att lyckas förena alla involverade drivkrafter i en gemensam riktning. Men det är ett måste i tiden om föreningen ska bli lika framgångsrik de kommande 125 åren som man varit i de föregående.
Filmen nedan där Djurgårdens IF:s idrottare kommunicerar värdegrundsprojektet är framtagen av Palladium Film.