söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Bring letar reklambyrå – söker nordisk samarbetspartner för att stärka varumärket

Publicerad: 6 december 2022, 12:00

Bring söker byrå för reklamtjänster.

Foto: Bring, pressbild.

Ramavtalet är på två år och ska täcka framtida behov för hela företagskoncernen. Man söker en byrå med nödvändig kapacitet och bredd för att täcka alla olika områden. De senaste åren har Bring jobbat med POL i Norge, delvis tillsammans med Ingo i Sverige.

Ämnen i artikeln:

Offentliga upphandlingarUpphandlingReklambyråNyheter

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Uppdraget omfattar taktisk säljkommunikation och rådgivning, och byrån ska kunna ge nödvändig bredd och djup i förhållande till framtida frågor och fokusområden. Kontraktet löper på 2 år, med möjlighet till förlängning i upp till tre år därefter.

– Vi söker en byrå med erfarenhet av nordiska uppdrag inom både B2B och B2C-kommunikation. Uppdraget innefattar både Posten Norges varumärke i Norge, såväl som Bring-varumärket i Skandinavien, säger Matilda Adelborg, presschef på Bring.

Deltagande byråer måste kunna antingen svenska, norska eller danska. Uppdraget gäller både mot konsumentmarknaden och företagsmarknaden, med tyngdpunkt näthandel. I Norge är koncernen Posten Norge mot privatpersoner, och Bring mot företagsmarknaden. Utanför Norge är man Bring mot både företagsmarknaden och konsumentmarknaden.

Vad innefattar uppdraget?
– Uppdraget innefattar branding och varumärkesstrategi, rådgivning och utarbetande av kreativa uttag. Uppdraget innefattar också varumärkeskampanjer och säljutlösande tjänstekommunikation, säger Matilda Adelborg.

De senaste tre åren är det den norska byrån POL har haft huvuduppdraget, tidvis också i samarbete med Ingo i Sverige.

Vad hoppas ni uppnå med den här upphandlingen?
– Posten och Bring befinner sig i en viktig expansionsfas där vi söker en samarbetspartner som tillsammans med oss kan stärka våra varumärken på de olika marknaderna. Vi går ut i upphandling eftersom vårt nuvarande avtal går ut, säger Matilda Adelborg. 

Posten Norge råder under offentlig upphandling då de ägs av Norska staten. Sista dag för byråer att lägga anbud är den 12 december.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev