Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Bris lämnar Garbergs för Volt

Publicerad: 14 Februari 2019, 09:31

Efter flera års framgångsrikt samarbete med Garbergs väljer Bris att byta reklambyråpartner till Volt.


Ämnen i artikeln:

BrisVoltByråvalGarbergs

Bris är en av Sveriges mest välkända barnrättsorganisationer och har sedan 1971 jobbat för ett bättre samhälle för barn. De senaste åren har man haft ett reklambyråsamarbete med Garbergs som bland annat prisats med 100-wattare, Guldägg och vinst i Reklamcupen.

Nu väljer Bris att gå vidare från Garbergs för att istället inleda samarbete med Volt.

– Bris har ett komplext uppdrag – vi ska stötta barn, tala till givare och driva
påverkan. I alla tre delar är kommunikation centralt. Det har varit viktigt att hitta en
partner som kan ta ett helhetsgrepp om Bris kommunikation, som kan hjälpa oss att
skapa synergier och som vågar utmana oss. Volt har varit väldigt lyhörda och
presenterat spännande tankar om hur vi kan nå ut till våra olika målgrupper, säger
Anna Fairbrass, kommunikationschef på Bris.

Arbetsgruppen från Volt som kommer att jobba med Bris består av Jörn Arnell, Jörgen Berglund, Elisabeth Fischer, Martina Larsson, Erica Knutsson Thelin, Kaj Hettman, Åsa Stjärnquist och Melina Svéd. De första enheterna kommer att synas under våren.

– Bris är ett drömuppdrag på så många olika sätt. Först och främst för att det arbete
dom utför varje dag är helt unikt och livsviktigt för många barn idag. Men också för att
hela pitchen från start till mål genomsyrades av samarbete, tydlighet och högt i tak.
Dessutom har Bris en lång och fin tradition av att skapa riktigt bra kommunikation, en
tradition vi har för avsikt att upprätthålla, säger Elisabet Fischer, copywriter på Volt.

Läs mer om Bris tidigare kampanjer och kommunikationsinsatser här.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

BrisVoltByråvalGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.