Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Bror Rudi gör om för Roxen

Publicerad: 11 februari 2015, 12:54

Roxens nya design.

Webbpubliceringssystemt Roxen har fått nytt utseende. Bakom redesignen står Bror Rudi Creative.


Ämnen i artikeln:

DesignbyråerBror Rudi

Roxen är ett svenskt företag som ligger i framkant inom området för webbpublicering. Designbyrån Bror Rudi Creative fick frågan om de kunde hjälpa dem att att omvända bilden från ett tekniskt mjukvaruföretag till att bli en tung mediepartner.

– Vi lade deras brief åt sidan och frågade oss; var kommer de ifrån och vad löser de för problem? Med digitala tungviktare som Roxen var strategin given att det var det emotionella och visionära vi behövde plocka fram i ljuset för att lyfta hela affären, så vi föreslog det. Och de höll med, kommenterar Lisa Lindgren, cd på Bror Rudi.

Den nya designen bygger på ett pixelmanér och det ursprungliga teletexttypsnittet Prestel.
– Målgruppsfokuset var tydligt i syfte att kommunicera begripligt till de som faktiskt använder sig av våra tjänster – redaktörerna och journalisterna, och inte bara it-avdelningen säger Per Östlund vd på Roxen.

År 2011 gick Resumé över från Roxen till Episerver. Men så här såg sajten ut hösten 2010:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DesignbyråerBror Rudi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.