Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Budbee väljer Redgert Comms

Publicerad: 6 Juli 2020, 07:28

Kommunikationsbyrån Redgert Comms har valts som ny samarbetspartner för logistikföretaget Budbee. Uppdraget omfattar löpande kommunikationsrådgivning, pr-aktiveringar och influencer marketing.


Ämnen i artikeln:

Redgert Comms

Logistikföretaget Budbee startades 2016 och erbjuder möjligheten att anpassa tiden på leveransen och har även verksamhet i Danmark, Finland och Nederländerna. Budbee expanderar löpande till nya städer och når i dagsläget 50 procent av Sveriges befolkning.

Nu står det klart att Budbee inleder ett samarbete med kommunikationsbyrån Redgert Comms för att stärka varumärket mot konsumenter i Sverige.

– Vi befinner oss i en spännande expansionsfas och behöver fördjupa vår relation med våra konsumenter för att Budbee ska bli det självklara valet för leveranser. Redgert Comms är kvicka, duktiga och innovativa och vi är så glada att inleda samarbetet med dem, säger Simon Strindberg, kommunikationschef på Budbee i en kommentar.

Budbee ökade under 2019 sin omsättning från cirka 50 till 150 miljoner kronor. Nyligen passerade bolaget hela 2019 års omsättning.

I Redgert Comms årsredovisning som löper mellan den 1 september 2018 till den sista augusti förra året tredubblades omsättningen till 11,8 miljoner kronor. Rörelseresultatet (EBIT) lyfte från 718 000 kronor till 2,5 miljoner kronor vilket ger en marginal kring 20 procent.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Redgert Comms

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.