Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Bulldozer blir huvudbyrå – storsatsar på grönsaker igen

Publicerad: 27 januari 2015, 08:11

Brämhults kampanj för grönsaksdryck.

Efter flera års samarbete med Bulldozer skalar Brämhults av sina andra samarbeten – och lägger nu hela marknadskontot hos Bulldozer som nu blir huvudbyrå. I samband med valet går ytterligare en grönsakskampanj ut.


Ämnen i artikeln:

Valentin & ByhrBulldozerBrämhults

Sedan årsskiftet 2013-2014 har Valentin & Byhr varit huvudbyrå för Brämhults, men nu tappar Göteborgsbyrån alltså uppdraget till Bulldozer.

Bulldozer har varit partner till Brämhults sedan 2005, men samarbetena med andra byråer sågs över efter att Bulldozer i fjol gjort en kampanj för juicetillverkarens nya grönsaksdrycker.

– Bulldozer har i många år producerat det mesta av vår marknadsföring, såväl i butiker som på nätet och utomhus. De tänker strategiskt klokt och har en skön kreativitet som verkligen utnyttjar de valda medierna. Därför kändes det rätt på alla sätt att byta, säger Stina Haglund, tf marknadschef på Brämhults, i en kommentar.

Från och med i går gick en fortsättning på grönsakskampanjen från i fjol upp. Den kommer att synas i tunnelbanan, utomhus, press, i butiksskyltning och på sociala medier.

– Vi ville spinna vidare på det tidigare konceptet och ändå tillföra en ny twist. Hela tiden har det varit viktigt att ha flaskan i fokus. Vi behöver inte tillföra något nytt utan håller en rak kommunikation med flaskan som hjälte, säger Andreas Österlund, ad på Bulldozer.

Arbetsgrupp:
AD: Andreas Österlund
Copy: Jenny Eklund
Projektledare: Jenny Eklund
Grafisk formgivare: Anette Åhlén
Produktionsledare: Anette Schultzberg
Fotograf: Anders Lipkin

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.