Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Burger King ser över sina byråsamarbeten

Publicerad: 5 november 2021, 11:16

Kampanjen The Moldy Whopper som tog reklambranschen med storm.

Burger King har tappat i försäljning under pandemin. King Foods nya ägare utvärderar nu samtliga affärsrelationer, inklusive kommunikationsbyråer. Enligt Ingos executive creative director Björn Ståhl sitter dock den svenska byrån säkert.


Ämnen i artikeln:

IngoBurger King

Burger King har sedan 2019 arbetat med reklambyrån Ingo, som bland annat ligger bakom succéreklamen Moldy Whopper, som bland annat belönats med fem guldägg och 2020 var årets mest prisade

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

IngoBurger King

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.