Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Burger King väljer Ingo

Publicerad: 23 Augusti 2018, 08:58

Foto: Pressbild

Globalt har Burger King haft stora framgångar de senaste fyra åren. Nu hoppas man att samma framgång ska nå Sverige och byrån Ingo får huvudansvaret att utveckla varumärket.


Ämnen i artikeln:

Björn StåhlBurger KingByråvalIngo

Ingo får huvudansvaret att utveckla Burger Kings varumärke på den svenska marknaden. Globalt har Burger King skördat stora framgångar de senaste fyra åren, med totalt 94 lejon i Cannes Lion. Nu vill man att framgången även ska nå Sverige.

– Ingo är en perfekt mix av lokalt och globalt. De har en stark förankring och förståelse
för förutsättningarna för varumärket och vad som händer globalt genom sitt nätverk
men också en lokal förståelse för hur Burger King Sverige måste tackla och utveckla
de utmaningar som finns här, säger Iwo Zakowski, vd Burger King Sverige, i en kommentar.

Uppdraget för Burger King i Sverige har det senaste åren legat på BerntzonBylund. 1976 etablerade Burger King sig i Sverige och skriver i ett pressmeddelande att de varit hårt pressade av konkurrenterna McDonald´s och Max.

– Burger King är ett fantastiskt varumärke som har en tradition av att skapa
försäljningsframgång genom bra kommunikation. Det i kombination med att erbjuda
"Flame grilled" och handgjorda burgare är något som vi ska göra den svenska
befolkningen varse om. Vi är grymt taggade, säger Björn Ståhl, ECD på Ingo.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.