Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 12 december 2019, 09:36
Svenska designbyrån BVD gick vinnande ur Lufthansa Groups pitch.
BVD är med globala kunder som Coca-Cola Company, Ikea, Electrolux och McDonalds en av Sveriges ledande designbyråer. Nu får man i Lufthansa Group in ytterligare en internationell storkund. Det nya uppdraget är på europeisk nivå där BVD kommer agera som flygkoncernens designbyrå. Målet är att förbättra kundupplevelsen ombord på flygplanen. Med i pitchen deltog både svenska och internationella designbyråer.
– Det är självklart en stor ära att få samarbeta med ett av världens främsta varumärken. Vi ska försöka föra vidare ett gediget designarv och ytterligare förädla upplevelsen både ombord och på marken. Vår filosofi och metod Simplify to Clarify rimmar väldigt väl med deras designstrategi och jag ser mycket fram emot att ytterligare profilera dem som Europas främsta flygbolag i premiumsegmentet säger Carin Blidholm Svensson, creative director och grundare av BVD.
Förutom varumärket Lufthansa kommer BVD även jobba med Lufthansa Group-ägda Swiss och Austrian Airlines.