Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 15 Mars 2019, 08:46
FCB Fältman & Malmén får uppdraget att implementera Byggmax nya grafiska profil och logotyp i alla kommunikationskanaler.
I november 2018 visade Byggmax upp sin nya logotyp och grafiska profil, framtagen av Lynxeye Studios. Målet med den nya profilen är att bygga en modernare bild av Byggmax.
Nu får FCB Fältman & Malmén uppdraget att implementera de nya elementen i alla Byggmax kommunikationskanaler.
– Det känns kul och inspirerade att ha FCB Fältman&Malmén ombord. De har en gedigen erfarenhet från retail och är både kreativt och strategiskt starka, säger Sanna Westman, marknadschef på Byggmax.
FCB Fältman & Malmén kommer att jobba i tätt samarbete med Byggmax inhouse-avdelning.
– Med varumärkesstrategin på plats ska det nu bli extremt spännande att ta det vidare till själva kommunikationen och utförandet. Byggmax har en riktigt bra position som vi nu ska stärka ytterligare, säger Björn Nordfors, art director på FCB Fältman&Malmén.