Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Bygguppdrag till Cabomba

Publicerad: 28 januari 2015, 12:13

Cabombas nya kund.

Veidekke Sverige vill stärka och förtydliga varumärket. Nu tar de hjälp av Cabomba Brothers.


I Norge dominerar Veidekke byggmarknaden, men i Sverige är bolaget en utmanare. För att få en tydliga varumärkesplattformen och kommunikationsstrategin anlitar de nu Cabomba Brothers.

– Cabomba har lång erfarenhet av varumärkes-positionering och därför kändes dom som bästa partnern för oss, säger Kristina Andreasson, kommunikationschef på Veidekke Bostad, i ett pressmeddelande.

Veidekke består av de tre affärsområdena bostad, anläggning och bygg. Samarbetet med byrån är tänkt att leda fram till en strategi som differentierar dem tydligare från konkurrenterna.

Från Cabomba drivs projektet av vd Claes Ekström.  I teamet ingår varumärkesstrategen Lars Källgren, copy Håkan Olofsson, ad Martin dos Santos, produktionsledare Susanne Carlson, final art Pernilla Eriksson, webbdesign Maxi Kuhn Bueno.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.