Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 24 april 2020, 08:25
Bygghandeln Bygma väljer M&C Saatchi som ny byrå för all varumärkeskommunikation.
Ämnen i artikeln:
M&C SaatchiBygghandeln Bygma har i dag 17 varuhus i Sverige, och behövde en byråpartner som kunde hjälpa bolaget i ambitionen att bli en av de tre största aktörerna inom byggmaterialhandeln i landet. I en tid där varumärket kommer att växla upp inom marknadsföring inleds ett samarbete med M&C Saatchi.
- Vi har en tydlig vision att bli ”En bygghandel för dig som kräver lite mer” och vi är övertygade om att M&C Saatchis erfarenhet, strategiska höjd och kreativa kompetens kommer att bidra till att ta oss dit med ökade marknadsandelar som resultat. De har erfarenhet och även arbetat med komplexa branscher med stora behov av förnyelse – en nyckelfaktor för att driva Bygma framåt i Sverige, säger Ulrika Berg, Marknads- och Kommunikationschef för Bygma Sverige i en kommentar.
Uppdraget startar omedelbart.
- Bygma är ett spännande varumärke och står inför en förändringsresa i en kategori med tuff konkurrens och ett högt tempo. Utmaningen är stor, men vi drivs av en uttalad ambition om att förenkla och skapa positiv mätbar ändring – och det ser vi fram att göra även för Bygma, säger Bjarte Eide, vd på M&C Saatchi i en kommentar.
Mellan år 2017 och 2018 tappade byrån i i omsättning från 40 miljoner kronor till 37,7 miljoner, vilket motsvarar en minskning på cirka 6 procent.
Vinsten ökade blygsamt från 229 000 kronor till 283 000.
Ämnen i artikeln:
M&C Saatchi