Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Byråerna som lansera KFC i Sverige

Publicerad: 10 November 2015, 12:23

Pronto och MSL blir nya byråer åt KFC i Sverige.

Nu står det klart att MSL ska sköta kund-pr och Pronto blir kommunikationsbyrå för snabbmatskedjan KFC.


Ämnen i artikeln:

KFCProntoMSL

Den 27 november slår franschisetagarna NSP upp dörrarna till den första KFC-restaurangen i Sverige. Den ligger i Lockarp i Skåne.

I går såg snabbmatskedjans nya sajt offentlighetens ljus, skapad av pr-byrån Oxenstierna & Partners. De har sedan tidigare jobbat med NSP:s verksamheter och fick därför också sköta KFC:s Sverigeetablering.

Jesper Hollstrand, ansvarig för marknadsföringen av KFC har tidigare berättat för Resumé att de valt två andra byråer, efter en pitch som hölls i våras. Nu står det alltså klart att det är MSL Group som ska sköta kund-pr och Pronto som blir digital byrå.

– Vi hade en pitch för traditionella byråer först, men valde att ha en ny pitch med digitala byråer i stället för att kunna satsa mer digitalt och nå ut till ungdomar, sa han tidigare i höst till Resumé.

Oxenstierna & Partners kommer fortsättningsvis att hjälpa till med sajten och att nå ut med pressreleaser för KFC.

– Att vi valde MSL beror på att vi har samarbetat med dem sedan tidigare, vad gäller Burger King. Då föll det sig som ett bra val även för KFC, eftersom båda är restaurangkedjor, säger Jesper Hollstrand.

Pronto ska hjälpa KFC med sociala medier. NSP har också kontakt med Google vad gäller marknadsföring i deras kanaler.

Avtalet med båda byråerna går ut i slutet på januari 2016, men Jesper Hollstrand säger att målsättningen är att de ska fortsätta samarbeta även i framtiden.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

KFCProntoMSL

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.