Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Byrån som ska hjälpa Bauhaus nå företagskunder

Publicerad: 13 Augusti 2015, 08:11

Bauhaus har satsat mest på att bli stora bland privatkunder.

Byggvarukedjan Bauhaus vill bli starkare inom business to business. Med hjälp av Abby Norm och Priest PR har de tagit fram en ny kommunikationsplattform som riktar sig mot företagskunder.


Ämnen i artikeln:

Abby NormBauhausPriest PR

Bauhaus har de senaste åren satsat mycket på marknadsföring riktad mot privatkunder. Men för att växa inom b2b-segmentet krävs en annan typ av kommunikation för att lyckas. Därför har de anlitat systerbyråerna Abby Norm och Priest PR.

De har tillsammans arbetat fram en ny kommunikationsplattform och grafisk profil. Målet är att nå små- och medelstora företag med en "enkel och smart kommunikation".
– Våra företagskunder är en viktig målgrupp för oss och vi kände att det var på tiden att visa det ännu tydligare från Bauhaus sida. Vi vill med den här satsningen möta den stora efterfrågan som finns hos våra företagskunder och bli marknadsledare, säger marknadschefen Johan Saxne i ett pressmeddelande.

För Abby Norm och Priest PR är dettta det första gemensamma uppdraget sedan samgåendet. Bauhaus är sedan tidigare kund hos pr-byrån.
– Det här är ett konkret och tydligt exempel på hur integrationen av två byrådiscipliner gör praktisk nytta för våra uppdragsgivare, kommenterar Andreas Morne, vd Abby Norm & Priest PR.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Abby NormBauhausPriest PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.