Byråval
Byrån som ska utveckla ”The Capital of Scandinavia”
Publicerad: 6 mars 2017, 09:57
Foto: Henrik Trygg
Garbergs vinner uppdraget för Stockholm Business Region.
FT
Fredrik Thambert
Stockholms slogan "The Capital of Scandinavia" har retat gallfeber på somliga. Nu ska den vidareutvecklas av reklambyrån Garbergs. Målet är att tydligare positinera staden på världskartan.
– I en värld som just nu på olika håll väljer att exkludera eller inkludera är vi stolta att få bidra till att berätta för världen att Stockholm är det senare. En plats för samarbete, tolerans, acceptans och möjligheter både för företag och individer. Vi bor här, vi verkar här och det ska det bli kul att tillsammans med Stockholm Business Region få kavla upp ärmarna och visa världen vad de eventuellt har missat, säger Joakim Landin, vd på Garbergs, i ett pressmeddelande.
Målet är att göra Stockholm till Europas ledande hållbara tillväxtregion. Detta kommer göras genom marknads- och PR-aktiviteter på utvalda marknader i Europa, USA och Asien.
– Arbetet med Stockholm – the Capital of Scandinavia har haft en stor bidragande effekt i den attraktionskraft som Stockholm har idag. Vi ser fram emot att tillsammans med Garbergs ta nästa steg på resan, säger Olle Zetterberg, vd på Stockholm Business Region.