Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Cabomba och Trout & Partners går ihop

Publicerad: 5 september 2018, 10:58

Enligt grundarna av Cabomba har positionering blivit viktigare än någonsin. Nu går man ihop med Trout & Partners för att satsa på den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

CabombaByråval

Cabomba och Trout & Partners går ihop för att satsa på den nordiska marknaden. Tillsammans ska de hjälpa uppdragsgivare att positionera sig i den digitala världen och öka kapaciteten att arbeta med nordiska och internationella uppdrag. Det nya namnet blir Cabomba, Trout & Partners.

– Trout & Partners var egentligen först med att systematisera positionering och har idag kontor över hela världen. Nu har vi haft långtgående diskussioner med deras nordiska och baltiska företag och "signat" ett samarbetsavtal där vi kommer att jobba tillsammans, säger Håkan Olofsson, medgrundare till Cabomba, till Resumé.

Håkan Olofsson och Lars Källgren, grundare av Cabomba, anser att positionering är viktigare än någonsin i en tid där mediekonsumtionens hastighet ständigt ökar.

"När hastigheten på mediekonsumtionen ökar försvinner förmågan till överblick. Det räcker med att följa debatten på sociala medier för att inse att många varumärken riskerar både fartblindhet och tunnelseende", skriver Cabomba i ett pressmeddelande.

Cabomba, Trout & Partners har idag uppdrag i Norden och Baltikum. Cabomba har sedan tidigare arbetat med kunder som: Absolut Vodka, Discovery, Telia, Keolis, SHL, Lego, Orcla, Carlsberg.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

CabombaByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.